Film ­fra ­Rena

Som alltid seter vi pris på reisebrev og rapporter fra fiskere som forlater området med gode minner, eller som her, med gode minner på film i kamera.

Uten-navn-1

Kevin Banum Kjelsrud forteller:

«Grytidlig tirsdag morgen dro jeg og to andre kompiser fra flatbygdene på Hadeland til nye jaktmarker i Rena. Været var upåklagelig. Ettersom vi kjørte racerbil kom vi dit veldig fort, og fikk tid til å rekognosere og se an forholdene litt. Det var veldig rolig fra morgenen av, og lite aktivitet.

Etter ei times tid kom det et veldig beskjedent regnskur, og vips så begynte moroa! Hverken harren eller ørreten var vonde å be da aurivillien og andre ymse døgnfluer klekket som gale.
Kort tid etter smalt Jørgen på en voksen harr, og jeg som den dedikerte kameramannen jeg er tok beina fatt og løp som en gud fra den fredlige fluesona og ned til de krigsherjede områdene lenger sør. Ron Weasley-stanga («loddet» med gaffatape og ståltråd) hans holdt utrolig nok helt i mål, og min noe upålitelige vekt sa 1.1 kg! Spørs om ikke den fisken veier noe mer når historien skal gjenfortelles om et års tid…
Etter at slaget var vunnet tok vi oss (Jørgen iallfall) en velfortjent lunsjpause, hvor vi spiste oss fordervet som vanlig og sovnet i solen.
Vi fikk omsider kavet oss opp fra den behagelige stillingen langs elvebredden, og spaserte litt oppover i elva. Videre utover dagen fikk vi nærkontakt med et kvart dusin ørret, hvor én av dem tydelig led av androfobi og viste det veldig tydelig ovenfor Kenneth.
Alt i alt en meget ålreit tur!